PROJECTS
[진행 중] 영상 기반 사용자 반응 인식 및 공감 표현을 위한 가상 인간 AI 시스템 개발 (한국연구재단, ‘22년 6월 ~ ‘25년 5월, 연구책임자)
[진행 중] 창작자 저작물의 감성 AI 콘텐츠
플랫폼 개발 (PEAKNIC, ‘24년 9월 ~ ‘24년 12월, 연구책임자)
[완료] 언어 및 이미지 생성형 인공지능 기반 감성 사용자경험 개발 (PEAKNIC, ‘24년 5월
~ ‘24년 8월, 연구책임자)
Patents:
Republic of Korea. Patent 10-2024-0109347 (Applied). Few-shot Trained
User-selective Prompt Generation Module-based Image Generation Method and
Device, Kim, Manseo, Kim, H. S., Jin, S. H., Park, M.
H., Byun, S. H., Lee, J. M., Paik, S. J., Kim, S. M., Park, S.H., & Park,
S., August 14, 2024.
[완료] 감성 AI 사용자경험
서비스 구축 및 Persona 원형 개발 (PEAKNIC, ‘24년 1월
~ ‘24년 4월, 연구책임자)
[완료] 감성 AI 사용자경험
방법론 구축 (PEAKNIC, ‘23년 10월 ~ ‘23년 12월, 연구책임자)
[완료] XR메타버스 인천이음 프로젝트 마스터플랜 및 실행계획 수립 (딜로이트 / 인천광역시, ‘22년 7월 ~ ‘22년 12월)
[완료] AI를 활용한 1인가구
생활관리 서비스 리빙랩 (디코리아 / 서울특별시, ‘22년 7월 ~ ‘22년 8월)
[Completed] Trust in Human-Robot
Interaction (Tokyo
Institute of Technology, 2018)
Publications:
Ogawa, R., Park, S.,
& Umemuro, H. (2019). How Humans Develop Trust in
Communication Robots: A Phased Model Based on Interpersonal Trust. In 2019
14th ACM/IEEE International Conference on Human-Robot Interaction (HRI) (pp.
606-607). IEEE. [ html ]
[Completed] Empathic Interaction
by an Advanced Intelligent System (Tokyo Institute of Technology, 2018)
Publications:
Urakami, J., Moore, B. A., Sutthithatip, S., & Park, S. (2019). Users'
Perception of Empathic Expressions by an Advanced Intelligent System. Proceedings
of the 7th International Conference on Human-Agent Interaction (pp.
11-18). [ html ]
[Completed] UX Development of
Imaging Diagnostic Devices (Samsung Electronics, 2010 ~ 2011, Interaction Design Lead)
Publications:
Park, S., Yim, J. H., & Lee, G. E. (2012).
Design of an Ergonomic Ultrasound System: Accommodation of User
Anthropometrics. Work-A Journal of Prevention, Assessment and
Rehabilitation, 41, 2037-2042. [ pdf ]
[Completed] The Human Needs
Driven Experience Design (Samsung Electronics, 2009 ~ 2010, UX Researcher)
Publications:
Kim, J. H., Park, S.,
Hassenzahl, M., & Eckoldt, K. (2011). The Essence
of Enjoyable Experiences: The Human Needs - A Psychological Needs - Driven
Experience Design Approach. Proceedings of the 14th International Conference on
Human Computer Interaction: Part I. Design, User Experience, and Usability (pp.
77-83).
[Completed] Technology Acceptance
Research (Georgia Institute of
Technology, 2005 ~ 2009, Graduate Research Assistant)
Publications:
1. Park, S., O'Brien, M. A.,
Caine, K. E., Rogers, W. A., Fisk, A. D., Van Ittersum,
K., Capar, M. & Parsons, L. J. (2006). Acceptance of Computer Technology:
Understanding the User and the Organizational Characteristics. Proceedings
of the Human Factors and Ergonomics Society 50th Annual Meeting, 1478-1482.
2. Caine, K. E., O'Brien, M.
A., Park, S., Rogers, W. A., Fisk, A. D., Van Ittersum, K., Capar, M. & Parsons, L. J. (2006).
Understanding Acceptance of High Technology Products: 50 Years of
Research. Proceedings of the Human Factors and Ergonomics Society 50th
Annual Meeting, 2148-2152.